Cumhur IŞIK/Muhtarlık İşleri Müdürlüğü

Cumhur IŞIK

Muhtarlık İşleri Müdürlüğü

Muhtarlık İşleri Müdürlüğü

  • Müdürlük Yönetmeliği

  • Müdürlük Hakkında

  • Müdürlüğün Görevleri

    T.C.

    VAN İLİ

    İPEKYOLU BELEDİYE BAŞKANLIĞI

    MUHTARLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

    GÖREV VE SORUMLULUKLARI

     

     

    İçişleri Bakanlığının 20.02.2015 tarihli 2015/8 nolu Genelgesi ve İpekyolu Belediye Başkanlığının 07.05.2015 tarih ve 155 sayılı Meclis kararına istinaden kurulmuş olan Muhtarlık işleri Müdürlüğü kuruluş amaçları doğrultusunda; Belediye Başkanı, Başkan Yardımcıları tarafından verilen emir ve talimatlar doğrultusunda, İpekyolu ilçesi sınırları dahilinde bulunan Muhtarların sorunlarını en kısa ve pratik şekilde takip etmek ve ilgili yerlere intikalini sağlamak ve sonuçlanmasını izleyerek yönetimde karar alma yetkinliğini arttırmak ve hizmetlerin yürütülmesinde verimliliği maksimum düzeye çıkararak çalışmalarını 1 Müdür V. , 1Şef ve 1Şirket Büro Personeli olmak üzere üç kişi ile sürdürmektedir. Çalışmalarımızda maksimum verimi sağlamak amacıyla;

     

    1. Belediyemiz sınırları içerisinde bulunan mahallelerin, Mahalle Muhtarlığını yapan Muhtarların Belediyemize kolay ve hızlı bir şekilde ulaşıp sorunlarını dile getirdiği kamu hizmetlerinin ve güvenli bir şekilde çözüm sunmak,
    2. Mahalle Muhtarların; elektronik ortam, yazılı ve şifahi taleplerini en kısa ve pratik zamanda çözüme kavuşturmasını sağlamak,
    3. Mahalle Muhtarları ile sürekli irtibat sağlayarak mahalle sorunlarını hızlı, etkin  verimli bir şekilde  çözmek,
    4. Vatandaşlarımız tarafından Belediyemizeposta veya elektronik ortamda gönderilen veya kurum ve kuruluşlarca talep edilen her türlü talepleri birim müdürlükleri ve mahalle muhtarı ile koordinasyon sağlayarak çözüm üretmek,
    5. Belediyenin mahalli hizmet anlayışında etkili bir hizmet standardı belirleyerek standartların sürekli iyileştirmesini sağlamak,
    6. Belediyemizin katılımcı bir yönetim sergilemesi ilkesinden hareketle başta Mahalle muhtarları olmak üzere katılımı sağlayıcı mekanizmaları geliştirerek vatandaşın, STK'ların, Meslek Odalarının karar ve uygulamalarına katılımlarını gerçekleştirmek.
    7. İçişleri Bakanlığı tarafından www.muhtar.gov.tr üzerinden oluşturulan MUHTAR BİLGİ SİSTEMİ (MBS)  aracılığıyla belediyemize iletilen talep, şikâyet, öneri ve isteklerin mevzuatta belirtilen sürelerde karşılanmasını ve sonuçlandırılmasını sağlamak.

    HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

     

    SUNULAN HİZMET

    S. NO

    HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ                (ENGEÇ SÜRE)

    1

    Muhtar ve Vatandaş Şikayetlerinin Değerlendirilmesi

    Dilekçe,TelefonlaBaşvuru,Beyaz Masa, MBS (Muhtar Bilgi Sistemi )

    15 Gün

    2

    Muhtarlarımızın Belediyemize Bağlı Müdürlükler ve Diğer Dış Kurum Müdürlükleri ile olan işlerin takip edilmesi ve sonuçlandırılması

    Dilekçe,TelefonlaBaşvuru,Beyaz Masa, MBS (Muhtar Bilgi Sistemi )

    21 Gün (Program Yüküne Göre Değişebilir)

    3

    Muhtar ile Belediyemiz arasında birlik beraberliğin sağlanması adına Toplantı ve Seminer Düzenlenmesi

    Muhtar Talep ve İstek

    Planlanan Ay / Gün

    4

    Kültürel Bağların geliştirilmesi birlik ve beraberliğin sağlanması adına kültürel faaliyetlerde bulunulması Kültür ve araştırma gezileri düzenlemek

    Muhtar Talep ve İstek

    Planlanan Ay / Gün

    5

    Muhtar Evlerinin eksikleri,Tamiratları,Yapım,Çevre Düzenlemesi ile ilgili çalışmalarda bulunmak

    Muhtar Talep ve İstek

    Planlanan Ay / Gün

    6

    Mahallerde bulunan taziye evlerinin masa,sandalye ve diğer ihtiyaçlarının karşılanması

    Muhtar Talep ve İstek

    Planlanan Ay / Gün

    7

    Taziye evi olmayan mahallelerde taziye evlerinin yapılması

    Muhtar Talep ve İstek

    Planlanan Ay / Gün